Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Conry
Admin

Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 2906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25.11.2007 12:14 Temat postu: Mafijne FAQ |
|
|
Jak ktoś ma jakieś pytania dotyczące rozgrywki i zasad, proszę je zadawać tutaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
21martiii
Myśliciel

Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25.11.2007 12:40 Temat postu: |
|
|
To ja mam pierwsze pytanie. Według zasad, które opisałeś w bla,bla,bla... Po tym kiedy dokonuje sie mordu na kimś, nie podaje się do publicznej wiadomości tego kim była ta osoba. Można to powiedzieć tylko w wypadku, gdy był to mieszczanin. A przecież Juicy była detektywem, więc ja już nic nie rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Conry
Admin

Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 2906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25.11.2007 12:46 Temat postu: |
|
|
Tamte zasady wziąłem z innej strony, aby pokazać o co mniej więcej chodzi w FM. Nasz zasady różnią sie trochę - przy mordzie i linczu, zawsze zostaje ujawniona tożsamość ofiary, a lincz dokonuje się na forum. Przepraszam ze tamte zasady Was zmyliły, ale gdybym sam miał wszystko opisywać, zapewne do dzisiaj bym nie skończył
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
21martiii
Myśliciel

Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25.11.2007 12:48 Temat postu: |
|
|
W takim razie chciałabym zobaczyć zasady naszej gry, bo nie za bardzo się chyba w tym teraz już łapie. Nie mam pojęcia na jakich zasadach my się opieramy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Conry
Admin

Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 2906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25.11.2007 12:57 Temat postu: |
|
|
Aktualny regulamin (chyba już bez błędów, w razie czego poprawie jeszcze):
Cytat: | 1. Wstęp
„Mafia” jest grą znaną, popularną jednak raczej „na żywo”, kiedy większa grupka osób zbierze się w jednym miejscu. W tej odmianie gra rozłożona jest często na kilka dni, w zależności od zasad. Istnieje jednak jej odmiana przeznaczona na fora i grupy dyskusyjne.
2. Założenia
Zacznijmy od założeń fabularnych Mafii, które we wszystkich możliwych jej rodzajach pozostają niezmienne. Wyobraźmy więc sobie, że jesteśmy mieszkańcami niewielkiego miasteczka. Miasteczka, które do tej pory żyło swoim własnym, mozolonym życiem i nic nie było w stanie zakłócić jego spokoju. Wszyscy pracowali i żyli w zgodzie… do czasu. Niedawno jednak pojawiła się tu bezwzględna, żądna krwi mafia. Mieszkańcy są świadomi zagrożenia, jednak nie mają pojęcia, kto tak naprawdę jest mordercą. Może być nim gruby i brzydki sąsiad Edmund albo twoja najlepsza koleżanka – Kunegunda. Dlatego właśnie nie można ufać nikomu, a zabójcą może okazać się najspokojniejszy i teoretycznie najmilszy człowiek w mieście.
3. Zasady
Uczestnicy gry są właśnie takimi „mieszkańcami”. Przed rozpoczęciem rozgrywki otrzymują oni informacje od Mistrza Gry, jaka rola została im przydzielona. Info to może być wysłane na kilka sposobów (gg, mail, pm). Na tym forum mamy możliwość wysyłania prywatnych wiadomości, więc raczej nie będzie problemów. W ten sposób każdy uczestnik może stać się jednym z trzech typów postaci: zwykłym, szarym mieszkańcem, bezwzględnym mafiosem lub dociekliwym detektywem. Informacja ta jest przekazywana indywidualnie i tylko dana osoba dowiaduje się, kim będzie w trakcie rozgrywki. Może przekazać tą informację innym osobom, jeśli ma do nich zaufanie , ale jak już wspomniane zostało wcześniej – mordercą może być każdy, więc radzę jednak wstrzymywać się, przynajmniej na początku, z rozpowiadaniem wszystkim swojej roli.
Gra rozgrywana jest w cyklach dziennych. Podczas pierwszego dnia MG rozdaje role, a gracze mają odrobinę czasu na spokojną dyskusję. Tego samego dnia, akcja gry wkracza we właściwą fazę. Wtedy właśnie mafiosi (przy 10 osobach jest ich dwóch, powyżej 15 MG może zwiększyć te liczbę) przekazują Mistrzowi Gry informację, kogo chcą „sprzątnąć” na początek. Ta osoba „ginie” i nie może dalej uczestniczyć w rozgrywce. Następnego dnia miasto (czyli cała grupa, łącznie z detektywem i mafiosami) zastanawia się, kto mógł popełnić ten mord. Wszyscy jednogłośnie dochodzą do wniosku, że należy za wszelką cenę wytropić zabójców i wymierzyć im sprawiedliwość na własną rękę, Tego dnia każda osoba uczestnicząca w grze (mafiosi też!) linczuje na forum osobę, poprzez posta zawierającego nick / imię osoby, która ich zdaniem należy do mafii. Oczywiście właściwi mordercy już to wiedzą, więc muszą wskazać osobę niewinną (mogą oczywiście wskazywać siebie nawzajem , co raczej zbyt mądrym posunięciem by nie było… chociaż i takie taktyki widziała formowa odmiana mafii i w niektórych przypadkach działały na korzyść zabójców). Kiedy wszyscy oddadzą głosy (lub wybije 21:30), następuje ich przeliczenie, a osoba, na którą wskazano największą ilość razy „ginie” i odpada z rozgrywki. Jeśli ktoś nie zagłosuje, to za pierwszym razem uważane jest to za głos na samego siebie. Jeżeli sytuacja się powtórzy, gracz "popełnia samobójstwo". Jeśli głosy zostaną równo rozłożone na dwie osoby nikt nie ginie. Jeśli na więcej osób - ofiara jest losowana. MG podaje do ogólnej wiadomości kto zostaje zlinczowany, informując jednocześnie miasto, jaka była rola tej osoby w rozgrywce. Tego samego dnia, tyle że odrobinę później, mafia likwiduje po skonsultowaniu się między sobą następną osobę…. W kolejnym ponownie głosowanie mieszkańców i jeszcze jedna osoba odpada… Cykl ten powtarzany jest do czasu, kiedy wystąpi jedno z możliwych zakończeń.
Zakończenia mogą być dwa. Po pierwsze, jeśli mieszkańcom uda się wytropić i zabić w głosowaniach obu mafiosów, gra kończy się wygraną miasta. Jeśli zaś nastąpi sytuacja, kiedy liczba pozostałych mafiosów będzie równała się liczbie pozostałych mieszkańców (np. w grze pozostały już tylko cztery osoby, dwóch mafiosów i dwóch mieszkańców), wygrywa mafia, podporządkowując sobie miasto. Zgodnie z tym można wywnioskować, ze celem detektywa i mieszkańców jest wyeliminowanie wszystkich zabójców, zaś celem mafii przede wszystkim nie pozwolenie na to, aby została wykryta i pozbycie się mieszkańców wraz z detektywem.
Warto jeszcze wspomnieć o roli detektywa. Osoba, której przypadnie odgrywanie tej postaci, ma takie same prawa jak zwyczajny mieszkaniec. Może więc uczestniczyć w głosowaniach i typować potencjalnych mafiosów. Poza tym ma jednak dodatkową umiejętność. Detektyw może bowiem o drugiego dnia, pytać się raz dziennie MG o tożsamość wybranej przez siebie osoby. Mistrz Gry zaś mówi mu, czy dana osoba jest mieszkańcem, czy też żądnym krwi mordercą. Detektyw może z ta wiedzą zrobić wszystko, co mu się podoba. Należy jednak pamiętać, że właściwie każdy może się podać za detektyw a i powiedzieć: „Słuchaj, dowiedziałem się, że XXX jest w mafii”. Poza tym ujawnienie się może się okazać dla niego pewną śmiercią (wszakże mafia będzie się chciała go pozbyć w pierwszej kolejności, gdyż to właśnie detektyw jest dla nich najbardziej niebezpieczny). Dodatkowo, jeżeli osoba wskazana danego dnia przez detektywa jest mieszkańcem, a mafia tego samego dnia będzie chciała zabić ową osobę, będzie ona chroniona prze detektywa i nie zginie. Na tej samej zasadzie detektyw może dwukrotnie wskazywać sam siebie, w wyniku czego będzie chroniony przed mafiosami, ale nie będzie w stanie pomóc miastu w wytropieniu morderców.
4. Przypisy
a) W realiach formowych można od razu ustalić godziny głosowań mieszkańców, typowań mafii i detektywa. Moje propozycje są następujące: mieszkańcy oddają swoje głosy do godziny 21:30 każdego dnia; detektyw podaje nick osoby, którą chce sprawdzić do godziny 21:45, zaś mafia typuje delikwenta do morderstwa do godziny 22. W ten sposób podsumowania dnia możecie wyczekiwać koło 22:30
b) W czasie gry istnieje zakaz kontaktu pomiędzy jej uczestnikami na temat Formowej Mafii, poza forum, a konkretniej tematem, w którym będzie toczyła się gra. Oczywiście MG nie może tego w żaden sposób sprawdzić, więc i tak prawdopodobnie będziecie komunikować się do woli, ale wspomnieć o tym warto. Kiedy ktoś was zrobi w konia i wmówi wam np. na gg, że jest zwyczajnym mieszkańcem a okaże się mordercą, sami domyślicie się, że komunikacja poza forum nie wychodzi grze na dobre… |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yoankaa ;)
Moderator

Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 2032
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25.11.2007 14:24 Temat postu: |
|
|
Ilu mamy (mieliśmy) detektywów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
NobodysListening
Kombinator

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 750
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 25.11.2007 14:29 Temat postu: |
|
|
Chyba jedynym detektywem była Juicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
21martiii
Myśliciel

Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25.11.2007 17:24 Temat postu: |
|
|
Kolejne pytanie... czy można zmienić swój lincz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Conry
Admin

Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 2906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25.11.2007 18:01 Temat postu: |
|
|
Tak, można zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mikal15
Dinozaur ;)

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 02.12.2007 23:10 Temat postu: |
|
|
Hmm...widzę że to dopiero początki mafii na tym forum. Z chęcią bym zagrał bo małe doświadczenie już mam. Grałem na forum gram.pl (odbyło się tam ponad 120 edycji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|